Småbedrifter i koronaens tid

Her er et par tips til deg som Fortsett å svømme

 

Selv om kundene dine ikke er så veldig aktive for tiden, har de ikke blitt borte. De er sannsynligvis mye mer på sosiale medier nå enn til vanlig, og der må også bedriften din være nå. Ikke fokuser så mye på salg, men heller bruk tid på å kommunisere fordelene med virksomheten og produktene dine: erfaring, etterrettelighet, kunnskap, service og lignende. Selv om du ikke får solgt noe akkurat nå, så bygger du uansett verdi til merkevaren og omdømmet ditt. 

 

 

Rydd for bedre tider

 

Foreta en revisjon av virksomhetens nettside og profiler i sosiale medier. Rett opp faktafeil og dårlig språk, se over formuleringer, få inn nye bilder, oppdater tekst. Og har du litt økonomi til overs, er det nå du skal få på plass nye, mobiltilpassede nettsider for bedriften din.

 

 

Salt og pepper, hummer og kanari

 

Noen ting bare MÅ vi ha, som eksempelvis mat, dopapir og strøm. Noen varer og tjenester selger bra som en følge av situasjonen vi akkurat nå befinner oss i, og det meldes om god omsetning av blant annet garn til strikking, brettspill og take-away-pizza. Kanskje et samarbeid vil kunne bringe bedriften din i posisjon for å nå helt nye kunder.? Folk som strikker er kanskje i markedet for litt ekstra god kaffe eller te? Eller nye lesebriller?